אז זה המקום שבו אני חולקת טיפים בחינם לגבי כל מה שלמדתי בדרך.
אז סיבובי חנויות.
מקובל מאוד שסופר מסתובב בחנויות ומציג את הספר שלו למוכרים. זאת מהסיבה שהמוכרים הרבה פעמים לא יודעים בכלל מה יש להם בחנות (איזה ספר עוסק במה, פונה למי, למי כדאי להציע אותו). התקווה היא שהמוכרים יקדמו את הספר.
ובכן, הלוואי וזה היה כזה פשוט.
בכל חנות יש צוות של 4-8 ואולי יותר מוכרים. הגעת לחנות בנקודת זמן מסויימת שהיו 3 מוכרים. מתוכם רק אחד היה פנוי לשמוע אותך. כמה הוא יקדם את הספר? שאלה.
השארת עותק קריאה. מי מאנשי הצוות יתפנה לקרוא אותו ומתי? גם שאלה.
כמה לקוחות נכנסים לחנות כשהם לא מחפשים ספר ספציפי אלא פתוחים לראות את ההיצע? גם שאלה.
כמה לקוחות מתייעצים במוכרים? כמה נעולים על סופרים מוכרים או על כאלו שהם כבר קראו? הרבה שאלות.
אני לא פה כדי להרפות את ידכם מעשייה אבל אני כן פה כדי לתת פרופורציות. תעשו הכל אבל את תצפו ליותר מידי ובעיקר אל תתאכזבו אם זה לא קורה מהר או כמו שציפיתם.
יש גם הבדלים בין סטימצקי לצומת. בצומת ספרים לפעמים יש קצת באלגן בחנויות. אל תתאכזבו אם הספר לא נמצא בחנות. זה קורה. אל תתאכזבו אם הוא מונח במקום לא בולט. אולי אולי אולי בעקבות הביקור שלכם בחנות יחליטו לשפר את מיקומו. תקוו. אבל אל תדרשו. תהיו אדיבים וחייכנים למוכרים. הם לא חייבים לכם כלום. אם תהיו אדיבים וחייכנים אולי יבוא להם לשדרג אתכם טיפה.
אם יש לכם איזו מזכרת נחמדה להשאיר אז עופו על זה. שוקולדים, מדבקות, סימניות, מה שנראה לכם רלוונטי.
בפוסט הבא טיפים לסיבובי חנויות. נגיע לזה.